Головна | Реєстрація | Вхід | RSSЧетвер, 17.08.2017, 17:33

Сайт Попельниківської школи

Меню сайту
Ваша думка?
Яка на Вашу думку функція навчально-виховного процесу важливіша?
Всего ответов: 15
TV + FM
Програма телепередач
Програма телепередач

Online TV
Онлайн телебачення

Online радіо FM
Слухати радіо онлайн

Радіо Забава
українське веб-радіо
Радіо Забава
Встановити плагін
Спілкування
Відправити SMS

Україна

Росія

СМС СМС СМС

Всі камери космосу
Тут можна переглянути фотографії Сонця, отримані апаратом для спостережень за світилом SOHO, кількагодинної давності.
Все веб-камеры Космоса
Google
Перекладач від Google

Пошук веб-сайтів, створених іншими мовами
Yandex
Яндекс.Краски

Малюй на Яндексі

Свята України
Праздники Украины
Телефони області
http://biz.if.ua/
Ваша IP адреса
Головна » 2016 » Квітень » 18 » Комп'ютерна залежність учнів нашої школи
Комп'ютерна залежність учнів нашої школи
13:34

Електронний опіум:

комп’ютерна залежність в часи Інтернету

Комп’ютер увірвався у наше життя стрімко  і з кожним днем стає невід’ємною частиною нашого повсякденного життя. В сучасному світі не вміти користуватись ним все рівно, що не вміти писати або читати.  Сьогодні майже вся діяльність людини супро-воджується   інноваційними технологіями, які допомагають людині розвиватись та збагачувати свої знання, швидко і оперативно отримувати необхідну інформацію, економити час і раціоналізувати свою діяльність. З появою комп’ютерних технологій людство вийшло на нову сходинку свого розвитку. Саме завдяки інформаційним технологіям є можливість виконати великий обсяг роботи за  менший проміжок часу, що підвищує ефективність професійної діяльності. Але разом з тим в результаті проникнення комп’ютерів та Інтернету в повсякденне життя людини з`явилися і хвороби, про які ще кілька років тому ніхто не знав – це комп’ютерна та Інтернет-залежності.

Термін «комп’ютерна залежність» вперше був використаний в 1990 році. Психологи її класифікують, як форму емоційної «наркоманії».

Факти свідчать, що більшість 16-18 літніх юнаків, які мають доступ до Інтернету та грають у он-лайн ігри, місяцями, а то й роками не виходять з дому!  Один хлопець звернувся до психіатрів з проханням надати йому інвалідність через агорафобію (страх перед відкритим простором). Ніяких відхилень у нього не знайшли, але дізналися, що він просто не міг відірватися від улюбленої гри.

На жаль, зараз зустрічаються діти, які перейшли межу розумного у спілкуванні з комп’ютером. Надмірне спілкування з комп’ютером може не тільки призвести до погіршення зору дітей, порушення осанки через неправильне сидіння, але й негативно відбитися на їхньому психічному здоров’ї. Адже комп'ютерні ігри тільки створюють ілюзію спілкування і не приводять до формування навичок справжнього спілкування. Особливо це небезпечно для сором’язливих дітей. Комп’ютер дає такій дитині можливість перенестися в інший світ, який можна побачити, з яким можна погратися, і дитина все більше віддаляється від реальності, де їй загрожують негативні оцінки і необхідність щось змінювати у собі. Така втеча в ілю-зорний світ може сформувати у дитини психологічну залежність від комп’ютера.

Щоб глибше дослідити дану проблему, цього року під час тижня психології (11 -15 квітня) у нашій школі було проведено дослідження на виявлення комп’ютерної залежності в учнів 5-8 класів. Учням пропонувалося відповісти на питання спеціально розробленої анкети.

У дослідженні взяв участь 64 учні 5-8 класів.

Ось які результати ми отримали:

87,5% опитаних мають дома комп’ютер, а також підключення до мережі Інтернет. Крім того, 76,5% користуються Інтернетом через мобільні телефони. Отже, переважна більшість опитаних підлітків володіє комп’ютером і має вільний доступ до Інтернету.

 

На запитання, скільки часу вдень ви проводите за комп’ютером:

 60,7% опитаних учнів відмітили, що 1-2 години;

 31,5% учнів – 3-4 години;

 1,5% учнів - 5-6 годин.

На питання, чи контролюють батьки час перебування за комп’ютером

57,8% відповіли «завжди», 

29,6% - «іноді»,

12,6% - «ніколи»!

Відповідно до санітарно-гігієнічних норм безперервна робота за комп’ютером без шкоди для здоров’я вираховується за формулою: вік дитини помножити на 2. Отримаємо час у хвилинах. Н-д, якщо дитині 10 років, то безперервно перебувати за комп’ютером їй можна лише 20 хв.  

І дітям, і батькам необхідно замислитись, чи вартує час проведений за комп’ютером, проблем із здоров’ям?

 

На питання, чи контролюють батьки те, які сайти відвідують їхні діти?

34,5 % дітей відповіли «завжди»;

37,5% - «іноді»;

28% - «ніколи»!

Як бачимо, досить великою є безконтрольність з боку дорослих. Діти у вільному «плаванні» в мережі можуть зустрічатися з інформацією нецензурного, жорстокого змісту.

Віртуальні ризики, з якими можуть стикнутися діти:

1. Контентні ризики:

- порнографія

- нецензурні тексти

- пропаганда наркотиків

- пропаганда екстремізму

Відповідно до нашого дослідження, таку інформацію в мережі наші діти зустрічають:

«завжди» - 6,25%

«іноді» - 46,8%

2. Порушення безпеки:

- віруси, трояни

- небажана пошта

- он-лайн шахрайства

За результатами проведеного дослідження, 46,8% дітей принаймні один раз вказували особисті дані про себе (ПІП, номер телефону, адресу тощо) в мережі.

3. Комунікаційні ризики:

- незаконний контакт

- кібер-переслідування

Як свідчать результати опитування, 37,5 % наших дітей спілкувались з незнайомими їм людьми через Інтернет ( в тому числі з однолітками).

 

- Чим же займаються наші діти за комп’ютером?

За спаданням кількості проведеного часу:

І місце займає навчання

ІІ - соціальні мережі

ІІІ - комп’ютерні ігри

ІV  - спілкування в чатах

V – музика, фільми, фотошоп тощо.

 

Як бачимо, найчастіше діти використовують комп’ютер як засіб для навчання. І це не може не радувати. Однак багато часу діти приділяють також і соціальним мережам, і комп’ютерним іграм.

Також під час нашого дослідження учням пропонувались питання на виявлення у них комп’ютерної залежності. Згідно з цим тестом, 29,6%  опитаних учнів 5-8 класів мають залежність від комп’ютерних ігор. Переважна більшість ігроманів – це учні 7-8 класів. Такі цифри насторожують і заставляють задуматися, що чекає таких дітей у майбутньому.

Чи може підліток, для якого гра стала самоціллю та сенсом буття, розвиватися, як гармонійна особистість, реалізувати свої здібності?  Треба розуміти, що залежність у будь-якій формі – це рух по замкнутому колу, де немає розвитку.

Щоб вияснити, чи захоплення грою це лише хобі чи уже патологія, треба проаналізувати поведінку гравця.

Виділяють досить чіткі симптоми залежності від комп’ютерних ігор:

Психологічні симптоми:
• Відчуття ейфорії чи піднесення під час роботи за комп’ютером;
• Нездатність зупинити роботу за комп’ютером;
• Дедалі більше часу затрачується на комп’ютерні ігри;
• Ігнорування друзів та сім’ї;
• Відчуття порожнечі, депресії та роздратованості поза комп’ютером;
• Перекладання повсякденних турбот на плечі членів сім’ї.

 

Фізичні симптоми:
• Зап’ястний тунельний синдром — оніміння та зниження чутливості пальців;
• Сухі очі;
• Головні болі (схожі на мігрень);
• Болі у спині;
• Нерегулярне харчування — відсутність апетиту;
• Недотримання гігієни;
• Розлади сну.

      Отже, керуючись вище перерахованими характеристиками ігроманії, ми можемо судити про власну залежність чи наявність такої у своїх знайомих. Психотерапевтичний досвід показує, що якщо людина визнає в себе наявність того чи іншого виду залежності, будь те залежність від шкідливих речовин чи від Інтернету, то вона намагається впоратися з цим самостійно чи за допомогою близьких їй людей, а також фахівців (психіатрів, наркологів, психотерапевтів чи психологів). Дітям з такою проблемою, самостійно досить важко впоратись. Вони самостійно навіть не здатні визначити таку залежність у себе. Тому, батькам слід звертати більше уваги на свою дитину. Насамперед на її здоров’я, розвиток і виховання.

Якщо ви помітили ознаки комп’ютерної залежності у дитини зверніться до наступних рекомендацій:

1. Спробуйте зрозуміти, що дає дитині занурення у віртуальну реальність. Цілком можливо, що з її допомогою вона намагається піти від насущих проблем. Будь-яка комп’ютерна залежність — це форма протесту.
2. Проведіть паралелі між захопленням і зовнішніми чинниками. На тлі чого воно виникло? Найбільш часто проблема постає як наслідок негараздів у школі або відсутності друзів. У цьому випадку необхідно допомогти дитині відволіктися, відчути маленькі радощі життя.
3. Дайте зрозуміти, що просиджувати цілодобово перед монітором — нераціонально, тобто існують ще й інші способи приємного проведення часу. Не варто тиснути на почуття чи вказувати на дурість такого виду дозвілля, бо цим ви нічого не доб’єтеся. Ігроман, в черговий раз занурюючись у віртуальну реальність, жадає нових пригод і захоплень. Він — герой вигаданого світу, в якому немає місця повсякденним речам. І якщо налякати його розлученням, то, ймовірно, вдасться замаскувати саму проблему, але не більше. І тільки на короткий час. А чи варто?
4. Боротися із залежністю від соціальних мереж — набагато складніше. І все тому, що вони охопили більшість інтернет-користувачів. Наявність власної сторінки в такій системі — безумовний плюс, оскільки вона спрощує процес взаємодії між людьми. Але нескінченна просиджування на відповідних сайтах, постійне оновлення даних, буквально похвилинна зміна аватарів і доскональне вивчення стрічки новин — явні ознаки нездорової поведінки. Блокування аккаунта — не вихід, тому що існує безліч способів реєстрації нових профілів, в обхід всіляких фільтрів.
5. Ні в якому разі не забороняйте користуватися комп’ютером в принципі і не обмежуйте доступ до нього! Озлоблений геймер або активний користувач соціальних мереж знайде інший спосіб виходу в Інтернет. Через телефон, наприклад, або ж буде допізна засиджуватися в комп’ютерних клубах.
6. Знайдіть компроміс. Не варто ставити необгрунтовані діагнози, вішати ярлики або дорікати — спробуйте домовитися. Але при цьому повинні бути враховані інтереси обох сторін. До речі, саме спілкування має відбуватися в спокійній обстановці — тільки в цьому випадку можна розраховувати на успіх.

 

Однак не тільки комп’ютерні ігри несуть шкоду. Якщо дитина багато часу проводить в он-лайні, то необхідно всерйоз замислитись про її безпеку в Інтернеті. Хто їй може в цьому допомогти, як не батьки та дорослі?

Боячись  загрози з  боку Всесвітньої мережі,  не варто повністю вилучати  комп’ютер з життя дитини.

Уважно слідкуйте за тим, як Ваші діти користуються Інтернетом, та навчіть їх робити свідомий та грамотний вибір.

Якщо Ваші діти хочуть відвідувати Інтернет, Вам варто виробити разом з ними угоду по використанню Інтернету.

Дозволяючи дітям доступ до мережі, не забудьте чітко сформулювати відповіді на наступні запитання:

- Які сайти можуть відвідувати Ваші діти і що вони можуть там робити?

- Скільки часу діти можуть проводити в Інтернеті?

- Що робити, якщо Ваших дітей щось турбує при відвідуванні Інтернету?

- Як захистити особисті дані?

- Як слідкувати за безпекою?

- Як поводити себе ввічливо?

- Як користуватися чатами, групами новин, службами повідомлень?

 

Не забувайте,  Ви повинні перевіряти виконання угоди Вашими дітьми.

Згідно досліджень, на сьогоднішній день немає комп’ютерних програм, здатних повністю захистити маленького користувача віт доступу до небажаної інформації, але щось зробити можливо і потрібно.

Використовуйте програму Батьківський контроль у Windows , призначену для створення обмежень для дитини, вона покликана забезпечити її безпеку, відгородити від того, що їй ще рано знати та бачити.

Використовуючи Батьківський контроль Ви зможете:

  • обмежувати час, що проводить дитина за комп’ютером

-

-

  • встановити заборони на використання дітьми окремих програм

-’

 

Дітям  слід запропонувати корисну роботу у мережі Інтернет – це можуть бути освітні портали, які надають можливість не витрачати свій час даремно, а поглиблювати свої знання у нешкідливому онлайн-просторі, до них можемо віднести: «Он-ляндія – безпечна веб-країна», «Щоденник.ua », «Освітній портал», «Гіпермаркет знань», «Класна оцінка», «Острів знань» та інші.

Дбаючи про безпеку своєї дитини в Інтернет-просторі, ось кілька рекомендацій, які слід взяти до уваги:

- розміщуйте комп’ютери з Internet-з’єднанням поза межами кімнати вашої дитини;

- поговоріть зі своїми дітьми про друзів, з якими вони спілкуються в он-лайні, довідайтесь, як вони проводять дозвілля і чим захоплюються;

- поцікавтесь, які веб-сайти вони відвідують та з ким розмовляють;

- вивчіть програми, які фільтрують отримання інформації з мережі Інтернет, наприклад, Батьківський контроль у Windows;

- наполягайте на тому, щоб ваші діти ніколи не погоджувалися зустрічатися зі своїм он-лайновим другом без Вашого відома;

- навчіть своїх дітей ніколи не надавати особисту інформацію про себе та свою родину електронною поштою та в різних реєстраційних формах, які пропонуються власниками сайтів;

- контролюйте інформацію, яку завантажує дитина (фільми, музику, ігри, тощо);

- цікавтесь, чи не відвідують діти сайти з агресивним змістом;

- навчіть своїх дітей відповідальному та етичному поводженню в он-лайні. Вони не повинні використовувати Інтернет-мережу для розповсюдження пліток, погроз іншим та хуліганських дій;

- переконайтеся, що діти консультуються з Вами щодо будь-яких фінансових операції, здійснюючи замовлення, купівлю або продаж через Інтернет-мережу;

- інформуйте дітей стосовно потенційного ризику під час їхньої участі у будь-яких іграх та розвагах;

- розмовляйте, як з рівним партнером, демонструючи свою турботу про суспільну мораль.

Використовуючи ці рекомендації, Ви маєте нагоду максимально захистити свою дитину від негативного впливу всесвітньої мережі Інтернет. Але пам’ятайте: Інтернет - це не тільки осередок розпусти та жорстокості, але й найбагатша в світі бібліотека знань, розваг, спілкування та інших корисних речей. Ви повинні навчити свою дитину правильно користуватися цим невичерпним джерелом інформації. Та найголовніше: дитина повинна розуміти, що Ви не позбавляєте її вільного доступу до комп’ютера, а, насамперед, оберігаєте. Дитина повинна Вам довіряти.

Висновок. Бурхливий розвиток комп'ютерних технологій в останні роки накладає певний відбиток на розвиток особистості сучасної дитини. Потужний потік нової інформації, застосування комп'ютерних технологій, а саме розповсюдження комп'ютерних ігор дуже впливає на виховний простір сучасних дітей та підлітків. Істотно змінюється і структура дозвілля дітей та підлітків.
           Разом з безсумнівним позитивним значенням комп'ютеризації слід відзначити негативні наслідки цього процесу, що впливають на психічне здоров'я підлітків. Негативним наслідком цього процесу є явище комп'ютерної та Інтернет-залежності.

           Підлітки є найбільш уразливими щодо виникнення Інтернет-залежності, бо їх психіка ще формується. Тому учня, що залежить від комп`ютера можна відрізнити відразу. Він звернений усередину себе, не помічає або ігнорує зовнішні події, погано адаптується до реального життя.
           Проблема організації підліткового дозвілля особливо гостро стоїть в даний час, оскільки сучасна дитина дорослішає, розвивається в напруженій соціальній обстановці.
Найважливішим кроком на шляху подолання комп’ютерної та інших видів залежності є визнання проблеми й активізація потреби в здоровому способі життя.

Комп’ютер та Інтернет міцно ввійшли в наше життя і немає сенсу дискутувати про позитивні та негативні їх сторони. Щоб запобігти більшості негативних сторін, дорослим слід привчати дітей правильно ставитися до комп’ютера, а саме, як до технічного пристрою, за допомогою якого можливо отримати знання і навички, а не як до засобу отримання емоцій.

 

 

Переглядів: 279 | Додав: zaxargalina08051977 | Рейтинг: 4.5/2 |
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Пошук
Каталоги-рейтинги
Рейтинг сайтів прикарпаття
Укр. рейтинг TOP.TOPUA.NET

Календар новин
«  Квітень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Друзі сайту
Збур'ївська ЗОШ
Симонівська ЗОШ
Школа №2 м.Стрия
Сайт міста Снятин
Розв'язуємо задачі разом!
Педагогіка
Методична допомога з географії
Єлизаветівська СЗШ
Димерська ЗОШ
Сайт містечка Заболотів

Освітній портал
Сайт вчителя фізики Максим'юк Алли Георгіївни
Про школу 7 міста Хмельницький
 Борцівський клуб Ластівка

Побірська школа

КЛАСна компанія

 Сайт села Джурів

Сайт Варвинської ЗОШ

Я - Вихователь!

Кіровська загальноосвітня школа I-III ступенів № 2

Середня загальноосвітня школа №73 м.Львова

Учитель географії

www.rbdut.com.ua

Офіційний сайт БК

Щоденник.ua - шкільна соціальна мережа

Детский день рождения

Образовательный проект ИНТЕРШКОЛА

Сайт літературно-художнього журналу «Дніпро»

PressUA.com - свіжа преса он-лайн

Селятинська ЗОШ-інтернат

Старосалтівська ЗШ
Пошук по сайту
Погода
Хмарка фото
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Сьогодні на сайті
Карта відвідування
Locations of visitors to this page
Наша кнопка
 Сайт Попельниківської школи.

Код кнопки:


WoWeb.ru - портал для веб-мастера МамаТато ДНЗ "Весела Абетка" - Для дітей України Від свята до свята! Наше Місто - IF.UA Малеча - ресурс для сучасних батьків Страна ЛИМПОПО - портал для родителей: статьи, новости, ссылки. Детские магазины в Киеве. kazka.in.ua - Українська казка Button_NF.gif Крамниця Баби Куці Умніки - розвиваюча іграшка. Детский портал 4Kids Антивірус для дітей Грані-Т Читанка - дістань книжку з антресолей Ангелятко та Ангеляткова наука

Сайт створений з метою освіти та інформаційної підтримки навчально-виховного процесу
Copyright Ivan Ivanchuk © 2017